تركيب نهايي تيم ملي به رقابتهاي تكواندو مشخص شد؛

باشگاه تکواندو کوثر (س) برازجان

اخبار روز تکواندو شهرستان,استان و کشور

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ باشگاه تکواندو کوثر (س) برازجان خوش آمد میگیم ... با نظرات و پیشنهاداتتون به ما در بهبود عملکرد وبلاگ کمک کنید لحضات خوشی رو واستون آرزومندیم

كم تجربه ترين تيم ملي 15 سال اخير تكواندو را بهتر بشناسيد

 

 

 

 

 

 

 


 تركيب تيم ملي تكواندو اعزامي به بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني جهان مشخص شد؛ تيمي با ميانگين 8/22 سال سن كه تمامي نفراتش بجز يكي، تاكنون رقابتهاي جهاني را تجربه نكرده اند.

 به گزارش پايگاه خبري – تحليلي ايپون نيوز، تيمي كه قرار است در آوردگاه جهاني مكزيك پاي روي شياپچانگ بگذارد بواقع کم تجربه ين تيمي است كه در 15 سال اخير در رقابتهاي جهاني شركت مي جويد، تيمي كه نه ستاره اي بزرگ به نام "يوسف كرمي" را در اختيار دارد، نه "محمد باقري معتمد"ي كه در هر مسابقه اي در اين سالها شركت كرده دستش از مدال خالي نمانده است و البته نه فرزاد عبداللهي و نه حتي ميثم باقري كه بدليل اضافه وزن در آخرين لحظات فرصت سومين تجربه جهاني اش را از دست داد.

 اما براي معرفي مسافران جهاني تكواندو از وزن يك شروع كنيم، جايي كه سيد احسان نقيب زاده از كرمانشاه حضور دارد، تكواندوكاري پرجنب و جوش و جنگنده كه در يكسال اخير رشد قابل توجهي داشته و در مسابقات اخير جام الكانته اسپانيا به مدال نقره دست يافت.

 در وزن دوم هادي مستعان مجوز حضور در پيكارهاي جهاني را بدست آورده، بازيكن 22ساله اي كه نقره يونيورسياد دانشجويي در شنزن چين(2011) بهترين عنوان او بحساب مي آيد. مستعان تجربه اندكي در عرصه بين المللي دارد، اما آنقدر باهوش است كه كه بداند چگونه از هر دو پاي خود براي اجراي تكنيك هاي متنوع بهره بگيرد.

 در وزن سوم بليط سفر مكزيك به نام محمد خمسه صادر شد، تكواندوكاري كه حالا ديگر فقط به قدرت پاي چپش تكيه ندارد. خمسه با 20 سال سن جوانترين عضو تيم اعزامي است، تكواندوكاري كه در رقابتهاي نوجوانان جهان در سال 2010 كه اتفاقاً در كشور مكزيك برگزار شد، پس از پيروزي در مسابقه اول حاضر به مبارزه با حريف رژيم اشغالگر قدس نشد تا در عين شايستگي از دور رقابتها كنار برود.

 در وزن چهارم عليرضا نصر آزاداني حضور دارد، تكواندوكاري با هوش سرشار، تكنيكي والا و تجربه اي بي نهايت. عليرضا از سال 2001 كه به عضويت تيم ملي نوجوانان درآمد تا به امروز حضوري پردوام و توام با موفقيت در رقابتهاي قاره اي و جهاني داشته است. نصر اگرچه بطور معمول بايد در وزن پنجم مبارزه كند، اما شرايط امروز تيم ملي تكواندو به گونه اي است كه كادر فني ترجيح داده از اين تكواندوكار اصفهاني در يك وزن پايين تر استفاده كنند. البته در اين وزن نصر يكبار در رقابتهاي آسيايي 2012 امتحانش را بخوبي پس داده و با كسب طلا نمره قبولي گرفت.

 در وزن پنجم مسعود حجي زواره نماينده تكواندو ايران در شياپچانگ جهاني خواهد بود، تكواندوكاري با قد و قامت بلند و دست و پايي كشيده. حجي زواره اگرچه تاكنون تجربه حضور در رقابتهاي جهاني را نيافته، اما در اين سالها در هر مسابقه اي شركت كرده بي مدال نيامده! در 5 سال اخير اين تكواندوكار كرمانشاهي در 9 رويداد بين المللي شركت كرده كه حاصلش 7 طلا و 2 نقره بود كه قهرماني و نايب قهرماني آسيا در سالهاي 2010 و 2012 از جمله آنهاست.

 در وزن ششم اميد عميدي به مكزيك مي رود، بازيكني كه تا پيش از انتخابي آخر (13 خرداد) براي حضور در تركيب تيم شانس اندكي داشت. عميدي كه در جام الكانته اسپانيا گوشه هايي از هنر فني خود را نشان داده بود، در پيكار گزينشي آخر عليه پيام قبادي 9 بر 3 به پيروزي رسيد تا كادر فني مجاب شوند تكواندوكاري كه سري نترس دارد را با خود به جهاني ببرند. عميدي نيز مانند خمسه فقط 20 سال دارد.

 در وزن هفتم يك تكواندوكار خوش قد وقامت با انعطاف بدني فوق العاده به نام مهدي خدابخشي نماينده ايران در شياپچانگ جهاني است. خدابخشي در وزني مبارزه مي كند كه پيش از اين يوسف كرمي در آن حضور داشت و مدالعهاي ارزشمندي را براي تكواندو ايران در رقابتهاي جهاني بدست اورده است. خدابخشي 20 ساله كه از دو پاي خود به يك نحو استفاده مي كند، تحت تاثير جو حاكم بر مسابقات جهاني قرار نگيرد، مي تواند مثل يوسف كه در اولين حضور جهاني قهرمان شد، بر سكو بايستد.

 اما در سنگين وزن سجاد مرداني به ميدان مي رود، تكواندوكاري كه در دو سال اخير با حضور در شش تورنمنت بين المللي صاحب شش مدال شده است. مرداني كه بازيكن بسيار باروحيه اي است در جام الكانته با غلبه بر مايلان اوبامه نايب قهرمان المپيك لندن نشان داد كه در مصاف با حريفان غول پيكر هم مشكلي ندارد و براحتي مي تواند تكنيك خود را اجرا كند.

 تكواندو ايران در شرايطي با تركيبي جوان شده به رقابتهاي جهاني مي رود كه در دوره قبلي اين رقابتها موفق شد براي اولين بار بر سكوي اول جهان بايستد و به امپراتوري كره جنوبي در اين ورزش پايان دهد. تيم ايران در سالهاي 1999، 2003،2005، 2007 و 2009 نيز 5 بار نايب قهرمان جهان شد. حال بايد صبر كرد و ديد آيا تكواندو كشورمان مي تواند در جام بيست و يكم جهان دگر بار در جمع تيم هاي برتر قرار بگيرد؟

 شكي نيست كه كره جنوبي براي باز پس گيري عنوان قهرماني جهان كه تا پيش از سال 2011 نوزده بار آن را در تصاحب خود داشت، مكزيك ميزبان كه تكواندوكاران مطرح و با كيفيتي را در تركيب خود دارد و البته حضور تيم هاي صاحبنامي چون تركيه، اسپانيا، ايتاليا و حتي انگليس و چين تاپيه و تايلند سبب خواهد شد تا براي قرار گرفتن در بين سه تيم اول، شرايط براي هر مدعي سخت و دشوار شود

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,

] [ 2:48 ] [ amin ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه